Process- och förbättringsarbete
Vi arbetar hela tiden systematiskt med förbättringar i patientflöden och av vårdens kvalitet.
Syftet med sjukhusets process- och systematiska förbättringsarbete är att åstadkomma en ännu bättre vård för patienterna. Ett strukturerat och överenskommet arbetssätt, med en tydlig rollfördelning, bidrar till en arbetssituation som förebygger fel och skapar smidiga flöden.
Smidiga processer innebär också att det ska vara lätt att göra något bättre. Vi har en platt organisation där det är nära mellan chefer och medarbetare och alla ska känna att deras idéer är välkomna.
Genom att dela med oss av erfarenheter kan vi göra vården säkrare och effektivare. Tillsammans bygger vi pålitliga, faktabaserade processer, där var och en vet vad den ska göra och där var och en vet vad nästa person i kedjan behöver för att kunna göra ett bra jobb.
Att arbeta systematiskt med ständiga förbättringar är ett sätt att förhålla sig till patienten, varandra och verksamheten. Det innebär att
- Vi gör det som skapar värde för patienten
- Vi har en helhetssyn på patientflöde och verksamhet
- Vi arbetar långsiktigt
- Senast granskad: 5 februari 2025